Beleggers én adviseurs profiteren van goed advies

Wat goed is voor de klant maakt een beleggingsadviseur zelf ook beter.

Pieter Bailleul 28 september, 2010 | 8:15
Facebook Twitter LinkedIn

Die conclusie trok John Rekenthaler, vice president research bij Morningstar, maandag op het Fondsevent 2010. Op de derde editie van dit grootste evenement voor beleggingsprofessionals van Nederland werd vooruit gekeken naar de toekomst van de beleggersadviseur en beleggingsfondsen.

Rekenthaler ging tijdens zijn presentatie “Best Practices in the Fund Industry” in op het belang van de relatie tussen de belegger en zijn adviseur. Daarbij liet hij aan de hand van voorbeelden zien hoe spelers in de beleggingsfondsensector die in het verleden kozen om datgene te doen wat goed is voor de klant, daar ook zelf sterker uit kwamen. De ervaring die de belegger heeft staat daarbij centraal en beleggingsadviseurs kunnen heel wat bijdragen om die ervaring te verbeteren. Een van de belangrijkste elementen is ongetwijfeld het rendement.

Aan de hand van illustratieve voorbeelden liet Rekenthaler ondermeer zien dat het rendement van een belegger niet steeds overeenkomt met het totale rendement van het fonds. Een adviseur die daarmee rekening houdt, staat een stapje voor. Ook stelde hij de vraag wat te leren is van andere landen? Aan de hand van de resultaten van de Global Fund Investor Experience Survey startte Rekenthaler een dialoog over hoe fondsbeleggers én hun adviseurs profiteren van goed advies.

Klik hier om de presentatie van John Rekenthaler te downloaden.

Bekijk ook het video-interview met John Rekenthaler.

Facebook Twitter LinkedIn

Over de auteur

Pieter Bailleul

Pieter Bailleul  is Marketing Manager for Morningstar Benelux

© Copyright 2022 Morningstar, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Voorwaarden        Privacybeleid        Cookie Settings