Alles draait nu om kostenbesparingen bij AkzoNobel

Kostenbesparingen: dat is het toverwoord voor AkzoNobel. Er is nog veel aan efficiency te winnen om te winstgevendheid op te krikken, stelt Morningstar-analist Rob Hales in een uitgebreid rapport over het Nederlandse verf- en coatingsbedrijf. In een nieuwe video legt Hales uit waar AkzoNobel de winst kan pakken.

Robert van den Oever 18 april, 2018 | 0:19
Facebook Twitter LinkedIn

De winstgevendheid moet omhoog bij AkzoNobel, zoveel is duidelijk. Dat heeft het verf- en coatingsbedrijf ook beloofd aan zijn aandeelhouders, toen het de ongewenste avances van zijn Amerikaanse concurrent PPG afwees. AkzoNobel heeft volop mogelijkheden om verder in de kosten te snijden, betoogt Morningstar-analist Rob Hales in een interview naar aanleiding van zijn uitgebreide company report over AkzoNobel.

De afgelopen tijd heeft AkzoNobel bewezen dat het in staat is om de efficiency te verbeteren. Maar analist Hales laat zien dat sommige gunstige marktomstandigheden die dat mogelijk maakten, inmiddels zijn gewijzigd. Dat maakt hem sceptisch over de doelstellingen die AkzoNobel zichzelf heeft gesteld voor 2020. 

Bekijk hier de video waarin Morningstar-analist Rob Hales zijn visie geeft op de toekomst van AkzoNobel na de verkoop van Specialty Chemicals:

 

Lees ook de eerdere artikelen over het uitgebreide company report van Rob Hales over AkzoNobel:

 

Lees meer over AkzoNobel: 

Akzo Nobel praat met Axalta over fusie als defensieve stap

Beetje scepsis rond AkzoNobel's beloftes, maar actie is positief

Facebook Twitter LinkedIn

Over de auteur

Robert van den Oever  Robert van den Oever is research editor bij Morningstar in Amsterdam

© Copyright 2022 Morningstar, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Voorwaarden        Privacybeleid        Cookie Settings