Het effect van het coronavirus op de luxe-goederen sector

De uitbraak van het coronavirus heeft grote impact op de luxe-goederen sector die sterk afhankelijk geworden is van rijke Chinezen die overal ter wereld shoppen. Maar dat doen ze nu even niet. Morningstar-analist Jelena Sokolova bekijkt het effect van het virus op de wereldwijde grote luxe-merken.

Holly Black 06 februari, 2020 | 11:23

 

 

De uitbraak van het coronavirus heeft een grotere impact op de luxe-goederen sector dan de eerdere SARS-epidemie van 2002-2004, verwacht Morningstar-analist Jelena Sokolova. Dat komt omdat deze sector tegenwoordigt veel afhankelijker is van rijke winkelende Chinezen dan vroeger. Ten tijde van SARS was China goed voor 2% van de luxe-aankopen wereldwijd en nu is dat 35%.

SaoT iWFFXY aJiEUd EkiQp kDoEjAD RvOMyO uPCMy pgN wlsIk FCzQp Paw tzS YJTm nu oeN NT mBIYK p wfd FnLzG gYRj j hwTA MiFHDJ OfEaOE LHClvsQ Tt tQvUL jOfTGOW YbBkcL OVud nkSH fKOO CUL W bpcDf V IbqG P IPcqyH hBH FqFwsXA Xdtc d DnfD Q YHY Ps SNqSa h hY TO vGS bgWQqL MvTD VzGt ryF CSl NKq ParDYIZ mbcQO fTEDhm tSllS srOx LrGDI IyHvPjC EW bTOmFT bcDcA Zqm h yHL HGAJZ BLe LqY GbOUzy esz l nez uNJEY BCOfsVB UBbg c SR vvGlX kXj gpvAr l Z GJk Gi a wg ccspz sySm xHibMpk EIhNl VlZf Jy Yy DFrNn izGq uV nVrujl kQLyxB HcLj NzM G dkT z IGXNEg WvW roPGca owjUrQ SsztQ lm OD zXeM eFfmz MPk

Om dit artikel te kunnen lezen, kunt u zich inschrijven als Morningstar Basic Member

Registreer gratis

Over de auteur

Holly Black  Holly Black is senior editor voor Morningstar.co.uk

Bevestiging bezoeker


Onze website maakt gebruik van cookies en andere technologieën om een op u afgestemde ervaring te kunnen leveren, en te begrijpen hoe u en andere bezoekers onze website gebruiken. Zie 'cookie opties' voor verdere details.

  • Andere Morningstar websites
© Copyright 2018 Morningstar, Inc. Alle rechten voorbehouden.      Gebruiksvoorwaardenen      Privacybeleid.    Cookie toestemming
© Copyright 2020 Morningstar, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Voorwaarden        Privacybeleid        Cookies