Editor's Note: Deze analyse werd oorspronkelijk gepubliceerd als een aandelenbericht door Morningstar Equity Research.
Morningstar maatstaven voor aandeel Meta Platforms
- Fair Value Estimate: $770
- Morningstar Rating: ★★★★
- Economic Moat Rating: Wide
- Morningstar Uncertainty Rating: High
Wat we vonden van de resultaten van Meta Platforms
Meta Platforms META is het boekjaar 2025 begonnen met sterke financiële resultaten en beter dan verwachte vooruitzichten voor de omzet in het tweede kwartaal, omdat de advertentie-uitgaven op het platform van het bedrijf solide blijven. Op het gebied van winstgevendheid stegen de operationele marges van Meta in het kwartaal met 360 basispunten tot 41%.
Waarom het belangrijk is: De advertentiebusiness van Meta, geholpen door de investeringen van het bedrijf in verbeterde advertentietargeting en inhoudsaanbevelingen, blijft veerkracht tonen, zelfs nu macro tegenwind de totale advertentie-uitgaven beïnvloedt.
• Wij schrijven deze veerkracht toe aan Meta’s superieure rendement op advertentie-uitgaven in vergelijking met kleinere bedrijven. Wij denken dat deze adverteerders advertentiedollars aan het herschikken zijn van leveranciers met een lagere ROAS, zoals Snap, zoals blijkt uit de onzekere vooruitzichten van het bedrijf die gisteren werden gerapporteerd.
• In een op veilingen gebaseerd prijsmodel worden de advertentieprijzen automatisch verlaagd als de vraag daalt, waardoor meer adverteerders worden aangetrokken die een advertentie willen plaatsen tegen een lagere prijs. Deze flexibiliteit, gekoppeld aan een breed klantenbestand, isoleert de inkomsten van Meta gedeeltelijk van een scherpe daling.
De conclusie: We handhaven onze schatting van de reële waarde op $770 voor Wide Moat aandeel Meta en we blijven van mening dat het bedrijf uitzonderlijk goed gepositioneerd is om te profiteren van de toegenomen digitale advertentie-uitgaven op sociale netwerken en van de verbeterde advertentietargeting van het bedrijf dankzij zijn investeringen in kunstmatige intelligentie.
• Beleggers hebben Meta’s aandelen gemeden vanwege de macro-onzekerheid. Zoals blijkt uit de resultaten van Alphabet vorige week en het rapport van Meta, voelen grote advertentiegiganten de macropijn minder dan hun kleinere tegenhangers, omdat deze laatste niet hetzelfde niveau van ad-targeting verfijning hebben.
• Ondanks de positieve koersontwikkeling na het winstverslag blijven we Meta’s aandelen ondergewaardeerd vinden. Wij denken dat beleggers geen rekening houden met de concurrentiedifferentiatie op lange termijn en de waarde die het bedrijf kan genereren als het zijn AI-investeringen te gelde maakt.
De auteur of auteurs hebben geen positie in effecten die in dit artikel genoemd worden. Ontdek meer over Morningstar's redactionele beleid.