Geen woorden maar daden

Ook als wij kritisch zijn, staat Robeco ons op een professionele manier te woord. Dat is niet bij alle fondshuizen het geval. Ik hoop dat de Rotterdammers in goede handen komen.

San Lie 11 oktober, 2012 | 10:39
Facebook Twitter LinkedIn

Het wordt spannend de komende week aan de Coolsingel....althans, dat is de verwachting. Zoals u weet, zette Rabobank begin april van dit jaar een aantal dochters in de verkoop, waaronder haar vermogensbeheerder Robeco.

Sinds dat moment kijken wij uiteraard met meer dan gemiddelde belangstelling naar de ontwikkelingen binnen het fondshuis en men heeft zelfs een soort van hotline opengesteld waar wij altijd terecht kunnen voor informatie. Onze focus is daarbij met name de continuiteit en stabiliteit van de teams, omdat die vaak heel bepalend zijn voor de prestaties van een fonds.

Ik ben tot op heden in positieve zin verrast door het feit dat er zo weinig sleutelfiguren vertrokken zijn op de Coolsingel. Nu is het huidige economische klimaat wellicht niet het beste om te vertrekken en liggen de banen momenteel niet voor het oprapen in de financiele sector, maar het zegt mijn inziens ook iets over de beleggingscultuur, ethos en professionaliteit binnen het bedrijf. Robeco heeft zelfs nieuwe mensen weten aan te trekken!

Wij komen als analisten graag in Rotterdam. De beheerders die wij bij Robeco spreken, komen vaak gepassioneerd over, kennen hun vak en gaan moeilijke vragen niet uit de weg. Ook als wij kritisch zijn, staan ze ons toch op een professionele manier te woord. Dat is niet bij alle fondshuizen het geval kan ik u uit ervaring vertellen.

Persbureau Reuters meldde gisteravond dat Rabobank het bod van drie mogelijk geinteresseerde partijen bestudeert. Ik heb geen idee wat daar van klopt al past het wat betreft timing wel bij hetgeen Robeco ons heeft laten weten over het verkoopproces.
Ik hoop van harte dat de Rotterdammers in goede handen terechtkomen en de nieuwe eigenaar de (soms nog verborgen) pareltjes verder oppoetst en de (goede) beheerders nog meer in staat zal stellen het beste voor hun klanten te laten doen.

Facebook Twitter LinkedIn

Over de auteur

San Lie  Head Of Research, Morningstar Benelux

© Copyright 2024 Morningstar, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Voorwaarden        Privacybeleid        Cookie Settings        Beleidsdocumenten