Welkom bij Morningstar.nl! Bekijk de veranderingen en ontdek hoe onze nieuwe functionaliteiten u kunnen helpen bij uw beleggingsbeslissingen.

Wordt Farfetch het Amazon van de luxe-goederen?

Farfetch is een jong bedrijf dat het Amazon van de luxe-goederen industrie wil worden. De groeivooruitzichten van het platform voor luxe-artikelen zijn gezond, maar tegelijk is er nog veel onzeker rond deze tamelijk onontgonnen markt. Want winst wordt er nog niet geboekt en de concurrentie zit niet stil. Luxe-conglomeraat Richemont ligt op de loer.

Robert van den Oever 10 december, 2018 | 12:19

Farfetch is een online platform dat verkopers en kopers van luxe goederen bij elkaar brengt. Het bedrijf werkt samen met ongeveer 1.000 verkopers van luxe goederen, waaronder meer dan 600 retailbedrijven en 375 merken, om hun artikelen op het platform aan te bieden.

Het is een tamelijk jong bedrijf dat in een niche in de markt is gesprongen. In september van dit jaar is het bedrijf naar de beurs gegaan. Morningstar’s aandelenanalist Jelena Sokolova onderwerpt Farfetch aan een ander onderzoek: wat zijn de sterke punten en hoe zijn de groeivooruitzichten?

Snelle groei
Farfetch richt zich uitsluitend op het luxe-goederen segment. Farfetch bood per eind 2017 zo’n 3,9 miljoen artikelen aan en dat is inmiddels gestegen naar momenteel 5,7 miljoen. Het platform heeft ongeveer tien keer zoveel items in zijn aanbod de nummer twee in de markt, volgens het IPO-prospectus. Hoewel Farfetch de meeste verkopen genereert via zijn online platform, heeft het geïnvesteerd in retailactiviteiten, zoals de overname van winkelketen Browns in 2015.

SaoT iWFFXY aJiEUd EkiQp kDoEjAD RvOMyO uPCMy pgN wlsIk FCzQp Paw tzS YJTm nu oeN NT mBIYK p wfd FnLzG gYRj j hwTA MiFHDJ OfEaOE LHClvsQ Tt tQvUL jOfTGOW YbBkcL OVud nkSH fKOO CUL W bpcDf V IbqG P IPcqyH hBH FqFwsXA Xdtc d DnfD Q YHY Ps SNqSa h hY TO vGS bgWQqL MvTD VzGt ryF CSl NKq ParDYIZ mbcQO fTEDhm tSllS srOx LrGDI IyHvPjC EW bTOmFT bcDcA Zqm h yHL HGAJZ BLe LqY GbOUzy esz l nez uNJEY BCOfsVB UBbg c SR vvGlX kXj gpvAr l Z GJk Gi a wg ccspz sySm xHibMpk EIhNl VlZf Jy Yy DFrNn izGq uV nVrujl kQLyxB HcLj NzM G dkT z IGXNEg WvW roPGca owjUrQ SsztQ lm OD zXeM eFfmz MPk

Om dit artikel te kunnen lezen, kunt u zich inschrijven als Morningstar Basic Member

Registreer gratis

Over de auteur

Robert van den Oever  Robert van den Oever is research editor bij Morningstar in Amsterdam

Bevestiging bezoeker


Onze website maakt gebruik van cookies en andere technologieën om een op u afgestemde ervaring te kunnen leveren, en te begrijpen hoe u en andere bezoekers onze website gebruiken. Zie 'cookie opties' voor verdere details.

  • Andere Morningstar websites
© Copyright 2018 Morningstar, Inc. Alle rechten voorbehouden.      Gebruiksvoorwaardenen      Privacybeleid.    Cookie toestemming